27 April 2014

CARA UNTUK REGISTER AIR DAN ELEKTRIK



Beberapa bulan kemudian, lepas S&P dah siap sign, aku pun pegi le ke rumah tu nak tengok keadaannya. Try buka kipas, tak berpusing…buka air tak keluar…kenapa ni?????
Rupa-rupanya owner ni memang kedekut gila, dia dah siap potong semua akaun api dan elektrik dia dah lebih enam bulan…maksudnya aku kena kuarkan duit lagi nak register akaun baru……geram…Terpaksalah pergi ke pejabat TNB. Kawasan Puchong ni area dia kat Bandar Puteri dekat dengan 7Eleven sebaris dengan Restoran Bumbu Bali. Nak masukkan elektrik ni semula aku kena lantik kontraktor la pulak….kerani kat dalam tu bagitau. Manalah aku nak kenal kontraktor so dia pun suggest la kat aku…aku keluar jumpa dia kat luar. Deal punya deal dia pun bagi aku RM630 termasuk deposit dua ratus lebih dan pasang meter baru. Katanya melayu sama melayu tu yang dapat murah……ye kerr….???? Pastu semua urusan dia akan buat sampai rumah aku dapat elektrik…..Urusan ni dalam seminggu juga laaaa…….

Pasal bab air pula, aku tepon SYBAS kat Sepang, dia cakap kena buat perkara yang sama jugak. Dia bagi aku nombor phone kontraktor, aku tepon sendiri. Bayaran yang dikenakan RM150. Kalau nak murah pandai-pandai lah korang deal dengan kontraktor tu…aku memang tak mintak kurang dah sebab aku tengok kontraktor tu memang tak friendly langsung…….Ni pun dia yang akan buat dari A-Z sampai rumah dapat air…..


No comments:

Post a Comment