1 June 2015

SAMBUTAN HARI GURU 2015

GURU MEMBINA ILMU MENYEMPURNAKAN AKHLAK itulah tema Hari Guru pada tahun 2015 ni. Pejam celik-pejam celik dah 15 tahun aku bergelar guru. Sekejap masa berlalu sedar-sedar nanti dah nak pencen. Pada tahun ni sekolah aku menyambutnya sebanyak 3 kali. 18, 21 dan 25 Mei 2015. Walaupun tiga hari bukanlah bermakna ketiga-tiga hari tu kami berpoya-poya tak mengajar k..

18 Mei tu Isnin, majlis disekalikan dengan perhimpunan pagi. Bacaan perutusan Menteri Pendidikan, Ketua Pengarah Pelajaran oleh Cikgu Jamhari (PK 1) dan Pn Norhamizar (PK HEM), pastu kami menyanyi lagu hari guru dan membaca ikrar. Dalam 8.15 pagi selesai...

21 hb tu Jumaat, ni baru majlis yang betul-betul happening. Temanya JIKA AKU BUKAN SORANG GURU, AKU IALAH....cer teka aku jadi apa???

Bila difikirkan baik jugak tema macam ni kan, sangat berguna kepada murid-murid. Bila diaorang tengok cikgunya memakai pakaian lain dari yang dok pakai sehari-hari harap bolehla naik semangat mereka untuk belajar rajin-rajin untuk mencapai cita-cita tu...

Jom tengok....sebenarnya sibuk tak sempat nak cari baju aku ambik je labcoat dan teteskop kat bilik sains, senang...maka jadilah aku seorang..sebenarnya ni bukan cita-cita aku walaupun aku pernah mohon nak jadi doktor haiwan k..


Geng-geng doktor...hehe , pakaian chef tu GB baru aku ok...

Add caption

Dengan murid-murid kelas aku...


Jom kita tengok cikgu yang lain jadi apa?




Kenal tak sapa? Akmal kumpulan Mirwana

Olooo..looo.. kesiannya...



















Semua gambar yang diambil diatas adalah untuk dilekatkan di sudut kerjaya bilik kaunseling sebagai pembakar semangat murid-murid....banyak-banyak gambar diatas sapa pemenangnya???


Pemenang bergambar dengan  Doktor CINTA....

Ni la pemenangnya...Cikgu Siti Sharuni.....aku seorang petani..memang terbaik...


25 Mei lepas sekolah ada Hi-Tea dekat Kelab Golf Resort Kinrara. Tema kali ni warna turqoise atau biru.

No comments:

Post a Comment